Akademibokhandeln väljer Candidator som IT-drift och telefonileverantör

Akademibokhandeln är den marknadsledande bokhandelskedjan i Sverige med ca 125 butiker (centralägda och franchise) spridda över hela landet. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder sig Akademibokhandeln till privatpersoner, företag, bibliotek och offentlig verksamhet. Nätbokhandeln Bokus är ett dotterbolag till Akademibokhandeln.

Candidator har som vision att vara en nordisk IT-partner som är erkänd för att leverera en overkligt bra kundupplevelse. Under 2014 har expansion skett i Sverige med fokus på Stockholm och Malmö. Vid årsskiftet 2014/2015 förvärvade Candidator Knowit Services i Bergen, Oslo och Borlänge och har nu en omsättningstakt på drygt 250 MSEK.

Akademibokhandeln har valt Candidator som leverantör för drift av IT och telefoni för både centrala system och butiker. Avtalet är treårigt med option på förlängning. Införandeprojektet påbörjas direkt och fortlöper under hösten.

– Genom att vi samlar ansvaret för IT-infrastruktur och telefoni i en skräddarsydd lösning hos Candidator kommer vi att uppnå förbättrad och effektivare service till våra butiker och servicekontor, säger Ola Toresten, Chef för IT- och affärsutveckling på Akademibokhandeln AB.

– Akademibokhandeln har under många år varit en kund till Candidator. Nu tar vi nästa steg tillsammans där Akademibokhandeln väljer samtliga av Candidators IT och telefonitjänster sammanvävda i ett unikt butikskoncept, säger Jim Qvarfordt, ansvarig säljare på Candidator AB.

– Vi är oerhört stolta över det utökade samarbetet med Akademibokhandeln. Denna affär är en milstolpe i vårt företagsbygge, både vad gäller storlek och omfattning. Vi kommer att göra vårt yttersta för att ge Akademibokhandeln en mycket bra kundupplevelse. Att få en så stor och välrenommerad kund som Akademibokhandeln är nästan overkligt bra, säger Johan de Verdier, VD för Candidator AB.

 

Visa pressmeddelande