Pressmeddelande: Som första stora bolag väljer Knowit CSP som licensform framför EAS

Nu går Knowit från ett bundet Enterprise-avtal till ett flexibelt och kostnadseffektivt CSP-avtal med Candidators paketering. Genom ett CSP-avtal betalar du endast för det du faktiskt nyttjar och kan med molnbaserade lösningar anpassa antalet licenser utifrån det faktiska antalet användare. Knowit har drygt 2000 användare och går som första stora bolag över från ett EAS till CSP.

”Candidator har tagit fram en fullständig paketering med CSP som licensform som passar oss på Knowit. Paketeringen adderar ett värde till Microsofts tjänster och vi får del av Candidators höga kompetens kring bland annat Azure och Office365. De känner till våra behov och står för allt från leverans, support till tydlighet kring förbrukning och fakturering. Det är skönt att ha en lokal partner som känner vår verksamhet, det blir som en one-stop-shop!” säger Johan Schmidt, CIO på Knowit.

Att paketera tjänster med CSP som licensform ger en oerhörd flexibilitet. Här är du inte bara flexibel från dag till dag, utan från minut till minut. På grund av att licenserna är molnbaserade kan du när som helst skala upp eller skala ner, helt utifrån ditt företags behov.

”Vi ser att det är många företag som nu börjar titta på sina avtal och ifrågasätter om EAS är det bästa valet. Microsofts molnbaserade tjänster börjar nu också ge effekt på deras avtalsmodeller för licenser och det finns mycket pengar att hämta här. Det är lite som när man ser över sin el- och mobilräkning, man vinner på att göra ett aktivt val. CSP kommer vara det nya sättet att köpa licenser på.” säger Jonas Lekman, säljare på Candidator.

Med CSP-avtal kan fakturorna skräddarsys efter kundens behov och framförallt blir specifikationen tydligare och ställs utifrån licensförbrukning. Du ser exakt vilka Microsofttjänster som nyttjas, hur mycket som använts och på vilken avdelning det är förbrukat.

”Att Candidator som Cloud Solution Provider kan skapa både en besparing och ett mervärde till KnowIT genom att paketera hela licenshanteringen är mycket tillfredsställande. Det visar att vi har träffat rätt med våra molntjänster och att vi i grunden har ett starkt och utvecklat partnerskap med Microsoft som gagnar våra kunder.” säger Jens Rutgersson, partneransvarig på Candidator.

Johan Schmidt

Johan Schmidt, CIO på Knowit.

Jonas Lekman, Säljare, Candidator | 0322 64 31 25 | jonas.lekman@candidator.se

Jens Rutgersson, Partneransvarig, Candidator | 031 381 89 52 | jens.rutgersson@candidator.se

Johan Schmidt, CIO, Knowit | 08 700 66 00 | johan.schmidt@knowit.se

Ladda ner pressmeddelandet som pdf här